Arthur et la cité interdite

Roman  •  Fantasy  •  13 – 15 år

Arthur og den forbudte by

Luc Besson

Originaltittel:Arthur et la cité interdite

Lån boka

Tilgjengeleg som:

Om boka

Fantasy. Arthur er 10 år og leter etter bestefar Archibald og rubinskatten i det fantastiske landet til minimoyene. Sammen med prinsesse Månestråle og Dommerik fortsetter han den farefulle reisen gjennom De sju land. Det er viktig at de finner bestefaren til Arthur, for han er den eneste som vet hvor skatten er. Skatten må Arthur ha for å velte om på de skumle planene til Davido - han vil jevne bestemors hus med jorden for å bygge en boligblokk. Men den forbannede S kommer til å gjøre alt for å hindre de tre heltene i å nå målet. Arthur har mange utfordringer å ta fatt på. Vil han f.eks. finne bestefaren i tide og vil han vinne prinsesse Månestråles hjerte? Med livet som innsats må de tre heltene klare å redde minimoyenes by. Dette er den andre fantasy historien til kultregissøren Luc Besson.

Utgåver