Alberta geht die Liebe suchen

Tilgjengeleg som:

Om boka

• Kjærleik
Det er vår og mamma Markmus vekker Alberta og sier at hun må komme å kjenne på våren. Alberta vet ikke hva våren er for noe, og mamma Markmus forklarer at det er når musene, pinnsvinene, biene, blomstene og kjærlighet, ja, når alt våkner til liv igjen etter vinterdvalen. Alberta skjønner at det er noe spesielt med kjærligheten og bestemmer seg for å finne den. Hun leter over alt, men aner ikke hvor den har gjemt seg. Tilfeldigvis møter hun musegutten Fred som også er ut i samme ærend, de blir enige om lete etter kjærligheten sammen. For barn er ofte kjærligheten et abstrakt tema som ikke er så lett å skjønne, men denne fortellingen viser at kjærligheten er en følelse som man ikke trenger å lete etter. Det er kjærligheten som finner dem.

Utgåver

Sånn bruker du biblioteket

Suldal kommune
Ansvarleg redaktør: Anne Mo